Detta recept fanns i receptbanken: Blanda 200 g finhackad blandsvamp med 2 finhackade hårdkokta ägg öch 1 finhackad gullök. Vispa 2 dl grädde och rör ner grädden försiktigt i svampblandningen. Smaksätt med salt och peppar.
Svampsalladen kan användas som smörgåspålägg eller som sallad med både fiskrätter och kötträtter. Smälter i munnen, mums.
Det låter inte nyttigt tycker jag om inte svamparna var anrättade först eller?????
Hej Anna! Jag håller med Dig att skogssvamp alltid skall stekas innan de ätes för matsmältningen och framförallt smaken.
Finska Riskor kokas först av i mycket vatten.De skall sen helst varit saltade en tid för att få fram en god sallad med hackad valfri lök och gräddfil eller något liknande. Jag blandar gärna ett syrligt hackat äpple i riska salladen.Jag tror inte heller att det är nyttigt att marinera skogssvamp utan att koka den i lagen minst 10 minuter.MVH
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.