0 688 visningar

6 svar

Svamputflykt söndag 23/9

Michael Krikorev

22 sep 2012 kl. 08:35

Alla som vill kan hänga med på svamputflykt i morgon söndag 23/9 i Vinterskogens Naturreservat i Botkyrka. Öppen för vem som helst att delta utan föranmälan.

Samling vid P-platsen Brosjön (Brotorpsbadet) i Vårsta kl. 14. Ledare: Michael Krikorev och Annika Norin.

Karta: http://goo.gl/maps/wwFzF

Ambitionen är inte att fylla allas korgar med kantareller, utan att ge den som vill chansen att lära sig en eller flera nya arter.

Välkomna!

0

Åsa S, Sthlm

22 sep 2012 kl. 09:22

Åh, det skulle jag vilja hänga med på. Ska kolla om det går att ta sig dit kommunalt på något sätt.

Är hund välkommen också?

0

Janne

22 sep 2012 kl. 09:43

Suck,det hade varit skitkul att få hänga med på någonting sån’t här,men det är c:a 50 mil för långt bort.
vi har någon svampförening som heter Häxringen här i Borås tror jag,hoppas (jag får kolla)att dom hittar på någonting liknande här nere.
Det vore kul att leta efter mer än kantareller,trattisar & Kalle-johan.

0

Janne

22 sep 2012 kl. 09:46

Jag vill bara förtydliga,jag plockar bara Gula kantareller. :)

0

Michael Krikorev

22 sep 2012 kl. 09:46

Ja, det är gångavstånd från busshållsplatserna Bergudden eller Malmtorp, bussarna 727 och 716 går förbi där, ligger mellan Tumba och Vårsta.

Vad gäller hundar är nog de vanliga bestämmelserna som gäller för vistelse i skog och mark. Det går säkert bra. Kan inte svara för deltagarna men jag har inget emot hundsällskap.

Deltagarantalet varierar mellan åren beroende på väder och annonsering. Som minst har vi varit 10-15 pers, och som mest en bra bit över 65 personer. Om deltagarna är många får de gå fritt och plocka på egen hand med en samling på fikaplatsen och en återsamling vid parkeringen efteråt för genomgång av deltagarnas korgar innan hemfärd.

Ta med fika, utflykten pågår mellan kl 14 och 17 ca inkl. fikapaus. Mer info: http://www.facebook.com/events/387163671355615/

0

Michael Krikorev

22 sep 2012 kl. 09:49

Janne, Häxringen har också en utflykt imorgon: http://www.haxringen.se/index.php?id=3

0

Åsa S, Sthlm

23 sep 2012 kl. 05:56

Tre-fyra km i hällregn från busshållplatsen, kan sålla bort mig, framförallt då jag är så urbota dålig på att hitta. Då blir sträckan lätt det dubbla. Rädd att jag kommer vara genomsur redan innan start, trots sk regnkläder. Hade så gärna velat komma, men får antaglig hoppas på annat tillfälle. Har inte helt gett upp än, så vi får se.

Jag avvaktar till elvatiden, öser det ner då också, så får jag önska er tappra andra, en riktigt bra dag!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone