0 271 visningar

4 svar

Vilket flugsvampår!

Theresa WQ

12 sep 2006 kl. 22:50

Hej, Irene A. Jag ser att du är ute på nätet. Har ni också sådana mängder av flugsvampar?, Röda fl., rodnande fl., Panterfl., bruna gula, vita, bara gröna har jag nog inte hittat. Stora fantastiska exemplar av alla sorter! Jag har faktiskt börjat fotografera de för färgernas skull!
HärligT.
Annars hittade jag idag mängder med jättefina fårtickor.
hälsar Theresa WQ bfrån Uppsala

0

IreneA

12 sep 2006 kl. 22:58

Säsongen kom igång sent häruppe vid västerbottenskusten. Än så länge har jag bara sett röd och vit flugsvamp och en grå kamskivling. Söderut finns många fler arter förstås.

0

Tina Nordberg

13 sep 2006 kl. 16:44

Ovanligt stora mängder Rodnande flugsvamp i Kolsvatrakten.

0

bo e

13 sep 2006 kl. 16:46

Massor i Örebrotrakten också.
Ta det försiktigt bara, jag har observerat att de ibland växer farligt nära den bruna.

0

Anita S

13 sep 2006 kl. 18:49

Har aldrig sett sådana mängder av flugsvampar något år. Ovanligt att man hittar panterflugsvamp, zonkamskivling och gråfotad flugsvamp på så många lokaler. De har verkligen ett bra år i Västra Götalands läns västra del.
Femton olika arter av flugsvampar har dykt upp så här långt. Härom veckan hade vi ett 20-tal granna jättekamskivlingar på Kinnekulle. Tidigare år har vi bara sett enstaka exemplar där. Senast idag såg vi ett antal lömska flugsvampar och vit flugsvamp är rikligt förekommande, vilket är vanligt efter en varm sommar.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone