Hej, Irene A. Jag ser att du är ute på nätet. Har ni också sådana mängder av flugsvampar?, Röda fl., rodnande fl., Panterfl., bruna gula, vita, bara gröna har jag nog inte hittat. Stora fantastiska exemplar av alla sorter! Jag har faktiskt börjat fotografera de för färgernas skull!
HärligT.
Annars hittade jag idag mängder med jättefina fårtickor.
hälsar Theresa WQ bfrån Uppsala
Har aldrig sett sådana mängder av flugsvampar något år. Ovanligt att man hittar panterflugsvamp, zonkamskivling och gråfotad flugsvamp på så många lokaler. De har verkligen ett bra år i Västra Götalands läns västra del.
Femton olika arter av flugsvampar har dykt upp så här långt. Härom veckan hade vi ett 20-tal granna jättekamskivlingar på Kinnekulle. Tidigare år har vi bara sett enstaka exemplar där. Senast idag såg vi ett antal lömska flugsvampar och vit flugsvamp är rikligt förekommande, vilket är vanligt efter en varm sommar.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.