0 507 visningar

9 svar

Mycket tråkig nyhet!

Kalle

4 okt 2012 kl. 17:02

0

Lena M

4 okt 2012 kl. 17:16

Inte var det tråkigt om kursen flyttar till Uppsala, då skulle jag få relativt nära.:)

0

Kurt

5 okt 2012 kl. 13:47

De sista svampkonsulenterna avslutar i höst sin utbildning på Umeå universitet och därmed försvinner
svampkonsulentutbildningen i Sverige.
Samtliga kurser inom svampkunskap (mykologi) vid Umeå universitet läggs ner

“Söktrycket är mycket högt på kurserna och under hösten 2012 sökte över 200 personer till 50
platser på Svampkunskap I,”

http://www.svampkonsulent.se/www/upl/files/pressmeddelande_skr_20120925_236.pdf

0

Frågvis

5 okt 2012 kl. 15:25

Kan det vara ett beslut från utbildningsdepartementet?
Kurser med anoorlunda innehåll skulle väl bort ,eller ?

0

Jan Linnér

5 okt 2012 kl. 20:58

Trist, men som “plåster på såren” så har Göteborgs Universitet med Ellen Larsson i spetsen startat upp en mykologikurs (just på grund av detta).
Den är dock på avancerad nivå och har ett litet annat fokus än den i Umeå (håller på att gå båda två i skrivande stund)

0

Jan Linnér

Totte Gbg

5 okt 2012 kl. 21:29

Vad är det för kurs i Gbg? Har du någon länk dit?

0

Länk till mykologikurs

Jan Linnér

6 okt 2012 kl. 18:16

Hejsan Totte (och alla andra)
Här är länken:
http://www.utbildning.gu.se/kurser/kurs_information?courseId=BIO402

0

Länk till mykologikurs

Totte Gbg

6 okt 2012 kl. 22:39

Tack för länken.
Synd att det sprack när man inte har någon kandidatexamen i biologi.
Hade gärna gått någon svamp inriktad kurs här i Gbg.

0

Länk till mykologikurs

Tor v E

6 okt 2012 kl. 22:48

Totte, jag kom fram till samma slutsats :(
Det verkar inte hjälpa att jag har en Master of Science…biologi fanns ej i min utbildning. Annars tyckte jag att det såg väldigt intressant ut. Hoppas något annat kan startas här i Göteborg.

0

Länk till mykologikurs

svampstaff

6 okt 2012 kl. 22:54

dt där med verifierande tar vi när jag blir äldre, har inte tid just nu, måste leta svamp, för senare verifiering….letar medans man är ung, fördjupa sig när man inte orkar längre….DÅ ska jag bli konsulent….väntar tio år till…

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone