0 274 visningar

7 svar

tror ni trattisarna fonns kvar utanför Sthlm

DRAKEN

24 okt 2012 kl. 11:58

Jag funderar på att ta mig ut till helgen, men sen är det älgjakten som skrämmer mig lite, det kanske inte finns några trattkantareller kvar? Någon som vet?
mycket tacksam för svar

0

myfiken

24 okt 2012 kl. 13:30

Jodå, trattisar finns kvar i södermanland iaf.

Många fina ex när jag var ute härom dagen. Än fler som är dåliga, men ska du ha för husbehov så finns det gott om trattisar att tillgå.

0

anithau

24 okt 2012 kl. 14:03

Det finns mycket kvar i Umeå också

0

Bo E

24 okt 2012 kl. 14:20

finns nog här i mellansverige i alla fall
i söndags gott om svamp
både trattkantarell, finfina blåmusseroner och vanlig kantarell samt några bestånd av gulröd trumpet men de var alldeles för blöta

sen dess har vi haft en frostnatt
det klarar trattarna men nu ser det värre ut inför helgen med frostvarning varenda natt !!

0

DRAKEN

24 okt 2012 kl. 17:57

STORT TACK FÖR ALLA SVAR!

0

DRAKEN

26 okt 2012 kl. 23:49

Massa fina stora trattkantareller, lite stelfrusna under men i gott skick, vill bara tacka för tips och rapportera från ett soligt Haninge idag!

0

Tor v E

27 okt 2012 kl. 19:06

Sista turen idag :) stor påse frostiga trattisar några gula o en blek taggis.

0

DRAKEN

27 okt 2012 kl. 20:41

Hej jag ska lägga in mina trattkanareller som syltade med rönnbär och nypon, kan inte det bli bra eller hur? ja det var de sista plockade med ett litet snötäcke på och en vacker dag.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone