Nu måste jag få hjälp! Jag är ny med svampen och har MASSOR här i skogarna….Kollade i receptbasen men hittade inte så mycket! Jag är duktig på att laga mat, å gift med en kock, men behöver uppslag på mer än till vilt och på knäckemacka. Vi försöker få in vår svamp i vardagsmaten :=)
Blodriskorna är mycket riktigt beska som råa, och jag kanske är extra känslig för den smaken, för jag tycker inte att den är så god när den blir tillagad heller. De funkar bäst att äta när de är riktigt knaperstekta - och så länge de är riktigt varma. När de börjar kallna kommer det beska tillbaks.
Då har min man rätt alltså...han är “gammal” köksmästare och enligt honom är det en “besk sate” som helst skall ätas till sött viltkött å inget annat :=D Jag har massor här i skogarna å de är knortiga å fina, så masken har inte kommit än…Bo, det är i Åkersberga - du får komma hit å plocka svampen!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.