I denna tråden frågade jag om vilka skålar som fanns på bilden
(http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=225393&fnr=1&sok=%22JAS%22)
De rosa och lite mörkare är = Ombrophila lilacina. Sweden, Skåne, Tollarp, Maltesholm. 2012-09-08. Ny för Sverige, tjohooo :)
Tack alla :)) Jag tror att det har lite med att göra att jag är småsvamps(myx)nördig. Vad jag menar är att jag stannade vid en låga och tillbringade nästan en timme krypande, snokande och kravlande på alla fyra medan de andra som deltog i exkursionen vid Maltesholm rände runt som vanligt för att täcka ett så stort område som möjligt. ” den som söker skola finna” ;)
Visst finns det Danska kvarlevor här. Go mad, möe mad å go pilsner å ett dajligt klemad, mycket att bli förtröden över:)
Idag har jag vinterbonat om fikonen men jag har plockat hösthallon, blåbär men de sista vindruvorna får hänga kvar ett tag till:))))))))))
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.