3:an kanske skulle kunna vara ringmussling. Men det är mycket osäkert.
Håller med Irene som i en annan tråd menade att det bildbehandlingsprogram du använder förstör dina bilder. Pixlarna är 2-3 mm stora på min skärm. Antagligen något handhavandefel, som säkert går att lösa.
Detta gör mig förbryllad. Bilden i fråga är inte av bästa kvalitet, men jag tycer den är hyfsad på min skärm. I och med kravet på max 1200 pixlar vet jag inte vad jag ytterilgare kan göra? Jag har även lagt ut bilder på artportalen, med kommentarer, ser det lika illa ut?
Kjetil, jag är övertygad om att dina bilder är bättre från början. Det är inte så att de har förminskats till Artportalen-mått, sedan förstorats igen för att passa guiden?
Är inte så insatt i hur programmen funkar, men har förstått att JPG-formatet kan sabba ganska mycket i bilderna, så det är bäst att undvika att ändra storlek mer än en gång.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.