En liten film om svampar i ängs och betesmark :)
http://www.youtube.com/watch?v=XM6ilHZlbKE&feature=channel&list=UL
Bra Frida!
En liten åsikt skall du däremot få förutom alla glada tillrop. Jag tycker att du skall lägga till de latinska namnen på svampar, insekter och andra varelser, för när du lägger ut filmerna på youtube så blir de ju tillgängliga över hela världen och de är av intresse för alla. Du kan ju stoppa in dem som eftertext ;)
Jodå, jag kollar på utländska “filmer” och fattar inte vad det står men de latinska namnen begriper jag. Jag menade inte heller att du skall utesluta de svenska så klart bara hade latinska som tillägg eller i mindre text under det svenska.
Förövrigt har du gjort en jättebra film, Länkar den på min FB profil :)
Ja, visst kan det vara bra miljöer för dessa svampar, och gräsmattor, kyrkogårdar mm. Det som krävs är att miljön sköts på ett liknande sätt. Tex slår man vägkanterna och låter “gräset” ligga kvar så blir det tyvärr gödslat och miljön för dessa växter och svampar försämras. Men använder man gräsklippare med uppsamlare fungerar det nästan som om ett djur betar .. osv :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.