Och några som jag kan:)
Vi börjar med:
Serie 1.
Trollhand, Hypocreopsis lichenoides. Sweden, Skåne, Råå, Esket. 2012-11-09.
Några har dött några nya har tillkommit och tillväxten varierar starkt under året på de olika individerna. Skall snart sammanställa det gångna året.
Sist men inte minst en inbjudan till de som har lust och kan. Den 15-16 eller 17/11 kan jag visa runt lite i området där all fynden är gjorda och det finns mer att kolla på om man har orken och lusten. mycket smått och gott i området.
I så fall är det bara att höra av sig så får vi se om vi kan enas om en av dagarna:)
Jonas, där för att det verkar vara den. Jo det är så att F. elastica är den art som brukar komma först och är den vanligaste på denna plats. Utgick som vanligt ifrån att det var F. velutipes som jag hittade här men när jag äntligen tog kollekt för några år sedan så visade det sig att alla var elastica, inga velutipes alls!
Kolla längst ned på startsidan så hittar du det du vill veta :)
http://skogensrst.vpsite.se/default.html
Serie 5.
Dvärgbrosking, Marasmius epiphyllus.
Serie 7.
Bild 1. Typhula spathulata.
Bild 2. Fortfarande okänd!
Bild 3. Ascocoryne cylichnium, Stor geleskål, Irene du har så rätt igen :)
Fick förslaget G. paludosa på den förra året men kommer inte ihåg av vem?
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.