har jag sett en del de senaste dagarna. I onsdags skulle det snyggas till lite på den förra och något blev kanske gjort, men det fanns tyvärr alldeles för mycket att titta på! Några bilder säger kanske något.
Först ett kraftigt gullkrös på ask, sen några alltför förstorade lav-apotecier på syren - och något mysko, också på syren. Jag letade egentligen efter ngt som liknade Håkans senaste, men mina syrener är laviga, inte mossiga…
Jag kollade massor av döda krikongrenar men hittade där inte ett endaste spår av slånskål. På döda plommonträd av allehanda rotäkta sorter – på grenar bortåt 3 m upp! – fanns däremot hur mycket som helst (tips för sökare). En av mina allra godaste sorter var dock lika skålfattig som krikonen och bara rikt lav- och plommontickeprydd.
Och en liten överbliven och bortglömd tomat var också ganska snygg…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.