Nog för att älgjakten pågår och många är mer än vilda i skogen.
Inte trodde jag att anfall skulle komma från en svamp.
Hittade i går lungboll på en mycket rötad timmervägg . Det fanns en brun boll kvar. Ville ta några bilder, som jag alltid gör trots att det redan finns 100-tal i arkivet :)
Men det gillades inte, plötsligt hördes en liten knäpp (svampskott)och en liten snärt sved lätt på kinden.
Snacka om anfall från svamparnas rike.
Bild 1 slungboll med laddad kula, vid pil.
Bild 2 avlossat vapen utan kula, vid pil.
Farliga vapen ;)
Ja JAS det var första träffen, att jag blev överraskad är bara förnamnet.
En riktigt, riktigt rolig upplevelse man bara läst och hört om.
Tänk om jag blivit träffad i ögat och blivit tvingad att uppsöka läkare. Och sedan stå där och få den att tro på att det är en skottskada orsakad av en SVAMP ;)
Är det någon som vet hur långt slungbollen kan skjuta?
Det ligger duktigt med kraft bakom, det kändes ju.
Det ÄR farligt i svampskogen.
Hej Tina! Jag har någon uppgift om att den kan skjuta upp till 7 meter. Hittar inte mina uppgifter men någonstans har jag skrivit om Slungboll och Slungmögel. överfört till människan så är det som om vi skulle kasta en tennisboll 2- 3 mil, och när det gäller hastigheten hos Slungmögel så räknas nog den som en av våra snabbaste organismer på jorden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.