Idag bilfor vi med daghunden till bommen vid Trollträsket och traskade några km utmed vägen västerut – där jag i vintras hade ursnygga vargspår i snön…
Idag barmark och till att börja med ett irriterande solsken som mulnade bort, dock alltför sent.
Vid Trollträsket fanns som vanligt vinterskivlingar på vägkantssälgen! (den röda saken, nederst, såg jag inte förrän hemma på skärmen) - och på gråvidebuskagen i träsket. Vattenståndet tyvärr alltför högt för trollhandsjakt – större chans att odrunknad se några efter isläggning… Nu nada!
Men på asporangelavasparna bort utmed vägen frodades den laven – och andra!
Just då var solskenet tyvärr snarast äckligt – får gå tebaks en ann gang!
Så först hemma vid datorn upptäckte jag de blekt citrongula (dock säkerl/trol samma art) och den annorlunda - som absolut tnte är det…!
Men vem är den? Uppgift för Tony igen, verkar det! Jag vet att bilderna år dåliga, men just nu är det faktiskt alltför mörkt att fixa bättre…
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.