0 611 visningar

12 svar

Bildbehandlingsprogram??

anithau

28 nov 2012 kl. 13:51

Vilket program rekommenderar ni?
Ett enkelt och bra.

Tacksam för svar.

0

Jan A, Uppsala

28 nov 2012 kl. 14:24

...och gratis:
http://www.irfanview.com/

0

anithau

28 nov 2012 kl. 15:48

Tack Jan, för snabb respons.

Förresten - har du tittat på mina bilder av klyvblad?

0

Jan A, Uppsala

28 nov 2012 kl. 17:33

Det har jag - och jag längtar efter att hitta själv. Men jag hittar faktiskt en del annat, sas!

0

Svampe

28 nov 2012 kl. 18:53

Photoshop Elements är ett mycket bra program, kostar strax under 1000kr. En web-applikation som inte kostar något och är mycket bra. Kräver ingen installation: http://pixlr.com/

0

Svampe

28 nov 2012 kl. 18:58

Kom på en till GIMP, kostar inget: http://www.gimp.org/
Det är bara ladda hem och installera.

0

anithau

28 nov 2012 kl. 19:54

Tack Svampe!
Jag ska kolla

0

mumrik

29 nov 2012 kl. 00:43

Vad ska du ha det till? Ska du bara beskära och sånt funkar IrfanView, men vill du kunna lätta upp skuggor jobba med kurvor och sånt så behöver du nåt mer avnancerat. Behöver inte komma från Adobe dock.

Ladda ner Irfan hur som - det är världens bästa bildbetraktningsprogram. Säger jag som inte orkat prova något annat på 10-15 år. ;-)

0

anithau

29 nov 2012 kl. 08:30

Jag hade tänkt mig lite mer än att bara beskära

Vad menar du mumrik med “och sånt”?

Tack för alla förslag, jag ska kolla in dem.

0

Jan A, Uppsala

29 nov 2012 kl. 08:38

Man kan allt göra mer än “beskära och sånt” med IrfanView, men det är inte bra för manipulering och fusk. Så kolla “den flådda katten”.Uppdateringar kopmmer då och då...
Jag har använt programmet mycket länge - trots att det ligger också “ett fint” på en dator.

0

anithau

29 nov 2012 kl. 09:09

Jag vill inte fuska, för då är det ju inte rätt och jag vill känna mig nöjd med det jag har fotat.

0

mumrik

30 nov 2012 kl. 10:30

Nej, jag menade inte fuska, men om du behöver rätta till färgtoner, lätta upp skuggor, den typen av saker.

0

anithau

30 nov 2012 kl. 10:58

Tack, då är vi eniga.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone