0 341 visningar

7 svar

Kallt o vackert

Tina Nordberg

3 dec 2012 kl. 11:34

Välkomna till vintern, det går väl inte att komma undan kylan nu.
En vacker morgon har vi iaf haft.
-18,4° i natt och 1cm snö.

Fyll på och berätta hur ni har det.

0

Irene A

3 dec 2012 kl. 12:07

Bild från 1 december.
Idag har vi ytterligare 2 dm snö, -14 och sol en stund mitt på dan.

0

Jan A, Uppsala

3 dec 2012 kl. 14:41

-17.4 i morse, nu -13. Solsken uppe bland trädtopparna mitt på dan - och på rastplatsen där hunden och jag delade ett äpple! Dagens bild visar minst fyra små bombmurklor!

0

Grethe F

3 dec 2012 kl. 16:46

Vackre bilder det gick fort för vintern att komma till Skåne jag vaknade till en vit värld i morse och mer på gång.

0

"JAS" Helsingborg

3 dec 2012 kl. 17:43

Har inte fotat det vita skiten och just nu +-0g fast de lovade kallt. Det har blåst upp en sur västanvind mulet och grått, lite vitt på backen, kunde vara både värre och bättre får se vad man vaknar upp till i morgon.

0

Tony S

3 dec 2012 kl. 17:54

I helgen föll det nog nästan 2 dm snö i Kristianstad, så nu lär det bli svårt att hitta något på ett tag igen.

0

Tina Nordberg

3 dec 2012 kl. 21:17

De här växer ju, ut o leta bara :)

0

Bo E

4 dec 2012 kl. 14:49

idag - 12 och lite pudersnö i luften som virvlar i en dyster nordost som luktar Frövi pappersbruk

igår - 18 och klart
jag föredrar gårdagens väder

men tack och lov inte alls mycket snö utan man kan gå torrskodd nu
slaskeländet hann rinna undan innan kölden kom !
alltid en tröst

nu är det väl inte ens lönt att leta vinterskivling men det var i alla fall kul att hitta årets sista för ett par veckor sedan

foto: Bo E-son

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone