0 764 visningar

7 svar

Nya artportalen

"JAS" Helsingborg

5 dec 2012 kl. 20:52

hade jag hoppats mycket på MEN jag är väl galen för jag kan inte söka art, det funkar inte och jag försökte skapa mig ett konto och när jag fyller i “lösenord” så blir det rött där och jag försöker med flera varianter på lösenord, i rutan som “bloppar” upp skall det tydligen stå någon info. men den visas bara i en del man ser inte hela så vilket info den vill ge mig får jag inte veta? Det funkar inte, vad trött jag blir:(((((
Är det bara jag som har problem?

0

"JAS" Helsingborg

5 dec 2012 kl. 20:55

Glömde skriva att när man klickar på fliken sök fynd, så öppnas det TRE alternativ där är inte svampar med, fattar inget, vad är detta?

0

Sven Johansson

5 dec 2012 kl. 21:40

Hej JAS
Nä, det är inte bara du som har problem med nya AP.
Det är väl så att det ännu så länge bara finns en testversion av nya artportalen, som fortfarande är under uppbyggnad.
Den ”skarpa” varianten av nya artportalen är enl. vad utveckarna själva meddelat tänkt att komma igång någon gång i början av nästa år och tills dess misstänker jag att man får räkna med kraftigt nedsatta funktioner.
Har själv testat att lägga in några fynd med varierande resultat – ibland funkar det ibland inte.
/Sven

0

anithau

5 dec 2012 kl. 22:12

JAS!
Jag tycker också att den är krånglig.

Maila mig, så ska tala om för dig hur jag gör.

min mail: anithalundberg@hotmail.com

0

Sven Johansson

5 dec 2012 kl. 23:44

Hej igen!
Det är väl kanske inte så värst meningsfullt att ödsla allt för mycket krut på en trilskande beta-version av AP. Vad jag har förstått så kommer alla inlagda fynd att raderas före släppet av den fulla versionen.
Just nu är det väl bara tänkt att man skall kunna bekanta sig med den - testa att lägga in fynd, importera fynd från nuvarande AP mm.
Men det blir nog ett lyft när fullversionen kommer igång – den nya tillåtande bildstorleken på 800x800 px är en avsevärd skillnad mot nuvarande 500x500px.
/SJ

0

Irene A

6 dec 2012 kl. 08:42

En annan trevlig funktion tycker jag är det nya sättet att avgränsa fyndlokaler, med polygoner istället för en punkt med plus/minus antal meter.
Men inte känns det som om den blir lättare att rapportera i än den gamla versionen.

Jag har också lämnat förslag om att göra det möjligt att lägga in kommentarer till andra fynduppgifter än bara de med bild.
Det är t.ex. en hel del av de äldre fynduppgifterna som matats in via SMF och fungus info som kan behöva revideras efter 25 år eller så, men som de ursprungliga uppgiftslämnarna inte kommer åt.

Jag trodde i min enfald att det skulle komma ett svar på förslaget, åtminstone en bekräftelse på att någon har tagit emot och läst det, men det har det ju inte gjort..

0

"JAS" Helsingborg

6 dec 2012 kl. 11:09

Jo jag såg att det var en testversion och den funkar inte så bra. Tänkte bekanta mig med den så man är på tå när den släpps (f-n trot) 2013. Men som sagt det funkar inte så bra:(

Det är jäkligt trist att folk inte kan svara på mail om förslag eller förbättringar mm.

Är just nu galen då jag håller på att boka idrottshallar för mitt företag ” Luftkuddeland” som skall ut på sportlovsturné, många i ansvarsställninmg på kommunerna svarar inte i tel. eller på mail GRRRR :((((

0

Krister Fredriksson

11 maj 2013 kl. 18:13

Har också provat,blev registrerad men kan inte logga in,provade så många gånger att jag blev avstängd

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone