Tätt,svalt regn - som rörde sig en hel del också i längdled - gjorde onsdagshundturen 28 nov annorlunda – och den visade sig också bli den sista på barmark på en tid…
Först gick vi till skålmurklingstubben. Första bilden visar ”stinkskålmusslingarnas” onsdagsutseende. Vi har väl några hundra bilder med olika utvecklingsstadier! Därefter en snöig måndagsbild 3 dec. Några frusna stackare försöker titta ut nästan mitt i bilden
Nästa inte helt misslyckade onsdagsfotostopp gjordes vid den gullticketallstubbe jag tidigare visat. Här en bild på det lysande porlagret. Om det är lagom mycket snö vid nästa besök kan kanske lite ljus reflekteras underifrån!
Nästa besök gjorde vi i tisdags. Det hade inte kommit lagom mycket snö!
Isen håller nog för en mager gube, Lena, men det krävs ett rejält mildväder med blåst för att snön ska försvinna från grenar/kvistar. Helt fel temp nu!
Jodå, skålstinkmusslingarna är/var fina, men jag tycker nog ännu bättre om de “betrodda” gulltickorna, tyvärr repriserade…
Så fort det kan gå men tror att man har all tid i världen men så helt plötsligt ligger det vita där. I och för sig så är det ljust och vackert men för min del kan det gärna få försvinna nu, komma tillbaka den 24 sedan får det dra så långt bort från mig det vill.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.