0 1970 visningar

11 svar

Handbok om tickor

Martina

16 dec 2012 kl. 02:07

Hej!
Jag är ute efter en fälthandbok om tickor, finns det någon sådan?
Tack!

0

Irene A

16 dec 2012 kl. 19:28

Klas Jaederfeldt verkar inte vara på hugget idag, men den enda vettiga bok som skulle kunna fungera som fälthandbok är hans “Tickboken”. Tyvärr verkar den vara slutsåld i bokform, men Klas säljer den på CD.

0

klas jaederfeldt

16 dec 2012 kl. 20:16

visst men en CD är ingen fälthandbok, svårt att släpa med en laptop i skogen

0

Irene A

16 dec 2012 kl. 21:01

Klas, du får fixa en version som funkar i mobilen - om den inte redan gör det?

0

"JAS" Helsingborg

17 dec 2012 kl. 18:51

Man kan göra som jag, Köp CD:en och skriv sedan ut den i A5 format på båda sidorna så får man en hanterbar tickbok :)

0

SvenD

17 dec 2012 kl. 22:48

Har Klas tick-CD och den är utmärkt men, som sagt, mest för studier hemmavid! Nog är det väl konstigt att det inte finns någon (fälthand)bok om tickor! Ingen på “utrikiska” eller svenska - eller?

0

Ewa Lilliesköld

18 dec 2012 kl. 14:18

Hej!

Jag vet att R-G Carlsson (VBSK) har en tickbok som är väldigt fin, den kan vara något svårläst men ändå :)
Fick denna info av honom idag:

Boken heter KÄÄVÄT puiden sienet - Tuomo Niemelä 2005

ISSN 0780 - 3214
ISBN 952 -10-2744-4
Kostar cirka 45 Euro
:)

0

klaws jaederfel.dt

18 dec 2012 kl. 23:44

kn man finska så funkar den

0

Martina

19 dec 2012 kl. 08:30

TACK alla för era svar! Låter som att det i så fall är CD:n jag ska försöka få tag på för att sen skriva ut sidorna. Var får jag tag på den i så fall?

0

Kjetil

19 dec 2012 kl. 22:29

Jag är också intresserat av CD:n och hoppas på info hur jag får tag i den.

0

"JAS" Helsingborg

20 dec 2012 kl. 11:12

Ropa på Klas här eller gå in på hans hemsida där finns hans kontaktuppgifter. God jul.

http://www.jaederfeldt.com

0

Kjetil

klas jaederfeldt

20 dec 2012 kl. 12:52

sänd mej din adress så skickar jag en skiva klas@jaederfeldt.com

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone