Men om man nu köper en mobil med kamera för 6-8000:- för att ta bilder med så är det ju betydligt mycket bättre att lägga dom pengarna på en riktig digitalkamera…
Dessutom, en telefon är byggd för att ringas med.
Köpte mej en begagnad “fältkamera” Konica Minolta Dimage X31. Tar betydligt mycket bättre bilder än dom bästa mobilkamerorna skulle jag tro, dessutom så gav jag 800:- för den med 256 Mb minneskort. Den är i så pass bra storlek så den är med överallt alltid, lagom fickformat.
Jag har inte köpt en mobil för att fota med den utan för bra täckning! Men om det nu finns en kamera i den så ser jag det som posetivt med extra utrustning. Man kan ju aldrig jämnföra det med en riktig kamera men bättre än inget alls! Bättre med ngt suddig bild, än bara en verbal förklaring, eller? Slut på denna diskution för mig :o)
Håller med Brittis.
Mobilkameran kan nog aldrig ersätta en riktig systemkamer.
Fast de är på god väg att ersätta pocketkameran tror jag.
Bilderna är visserligen skarpa och bra färger nuförtiden, men enligt en kompis som är fotofantast menar, är antalet pixlar och färger konstgjorda.
Vet ej hur, men han visade bilder och det syns tydlig skillnad.
Mobilen är också begränsad i optik pga dess minimala form.
Den tar bra bilder på rätt avstånd i rätt ljusförhållanden.
I rätt situation är den helt OK, men inget man andvänder att ta barnens bröllopsbilder med.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.