Årets sistlingsvampar förtjänar verkligen att bli både bättre ljussatta och skarpare, men denna dag blev tyvärr den mörkaste på länge – vilket innebar att mörkret var synnerligen gediget.
Men jag kommer ändå att visa några små som bebor och t.o.m. förgyller det långvarigt och svårartat döda blekingska katrinplommonträdet – och några till! ;)
Mina första ”på aldrig”-kantarellmusslingar påträffades 111030 och levde och frodades till en bra bit in på årets misslyckade sommar. Nya småttingar visade sig 121029, nästan prickande samma datum!
Idag 121231 såg de snyggare ut. De allra bamsigaste är nu hela 11 mm breda, drygt t.o.m.!
När jag tittar upp mot lunden rycker det kraftigt i traskarnerverna. Det är nämligen iss barmark i södersluttningen. För bara nåra dar sen var där 50-60 cm snö! Det är nog bara ljusbristen som hindrar mig från en tur redan nu. Men det ser ljusare/mindre mörkt ut i ONO, så kanske efter årets första lunch…..!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.