Idag fick vi ( anithau ) och jag besked om att en av våra forumdeltagare, svampkonsulent Dieter Endom avlidit efter en lång kamp mot sin cancer. Flera gånger reste han sig efter en tuff period, men den 17 januari gick det inte längre.
Jag vet, att många här på forumet kände och tyckte om honon, b.l.a hade han kursen ” svamp som mat “.
Vi kommer att hedra hans minne med blommor och är det någon som också vill vara med, hör av er till mig.
Usch vad tråkigt! Svårt att hitta de rätta orden. Kände inte honom personligen men han var en välkänd figur här på guiden. Självklart vill jag också vara med och hedra hans minne om det inte är försent? Skrev en liten dikt… Hoppas ni inte tar illa upp? Vissa ställen skrivna i jag form men det är för att alla ska kunna läsa det mer ifrån sig själv.
En ängel
Det är så vackert jag ser en ängel
hon sjunger sånger om din död
det är med värme och höga toner
hon sjunger dom med en sådan glöd
Hennes låtar de väcker minnen
fina minnen utav ditt liv
de ger oss glädje att åter minnas
den man du var i ditt hela liv
I våran vardag finns många under
det är stora och små som finns
som åskans välkända starka dunder
det är ett läte vi alltid minns
De små kan vara en tår på kinden
den mjuka sången av vindens sus
gnisslet ifrån den rostiga grinden
eller bäckens stilla brus
När sorgen tynger och väcker tårar
då kommer små minnen fram igen
det kan vara minnen ifrån gångna vårar
som du delat med dig som våran vän
Jag ser en ängel hon är så vacker
hon står och väntar på dig där
ditt liv här hos oss det är nu över
men vi kommer alltid ha dig kär
Gå nu stigen som ligger framför
den stig där vi ej kan följa dig
följ nu ljuset till den vila
där du en dag kommer möta mig
Tack.
Ammi, jag känner mig hedrad av att du vill använda dikten och hoppas att den kan hjälpa dig lite i din sorg. Även om vi inte känner varandra så tänker jag på dig och om du hade stått framför mig skulle jag ge dig en varm kram. Tänk på att även om Dieter nu har gått vidare så finns han ändå vid din sida. Han lever vidare i ditt hjärta och era minnen tillsammans finns alltid kvar hos dig.
Önskar dig allt gott, många kramar/ Madde
Jag känner mig tom och stum efter det här beskedet.
Jag har nog inte varit inne här på forumet på ett halvår, tror jag, men fick en impuls ikväll att titta in.
Nu förstår jag varför.
Jag har några få fina minnen här hemma som jag fått av Dieter och som alltid har haft en hedersplats.
Vi kände inte varandra men har haft lite kontakt.
(Så fin dikt Madde, den går till hjärtat på mig.)
Jag är gärna med på minnesgåvan om det inte är för sent att gå med.
(Annars så skicka jag ett bidrag till någon av de mottagare som står i annonsen.)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.