att “bara” klicka ger ju inte så mycket, tyvärr :(
Det var ju väldigt segt att få ihop de 5000:- som var målet här på forumet och då snackade vi om någon hundring var av de som besöker/te svampguiden under hösten, trist:(
Det pratas mycket om att vi borde ha mer “urskog” men, ja vad säger man?
Alla borde dra sitt strå till stacken! men många köper nog hellre lite fredagsmys än bidrar med “skogmys”. I vilket fall som helst så hörde jag mig för hos Naturarvet hur insamlingen och projektet “Igelkärr naturskog” går, så här är svaret.
Hej Janne!
Ledsen att du har fått vänta på svar, men jag har haft väldigt mycket på mitt ordinarie jobb den här veckan så jag har inte riktigt hunnit med Naturarvet.
Hur går det då med Iglekärrsskogen? Det går framåt, men kanske inte så fort som vi skulle önska. Avtalet med säljarna är klart, även om det återstår en lantmäteriförrättning för att fastställa den exakta arealen, och därmed det exakta priset. En delbetalning skulle ha gjorts nu vid årsskiftet. Vi hade inte lyckats samla in de pengarna, men fick skjuta upp det vi saknade till slutbetalning som ska göras sista december i år. Så det är ca 4,5 miljoner till som behövs tills dess. En tuff uppgift, men tillsammans ska vi fixa det!
Vänliga hälsningar
Åsa Berg
132 37 SALTSJÖ-BOO
http://www.naturarvet.se
info@naturarvet.se
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.