kanske alltför mycket, det blåste och var halt, alltför halt. Men turen upp till asporangelavsalmen gick riktigt bra, likaså ett trask i betet i NV. Men hemgången i ishalkan slutade inte alls så bra, vet ännu inte hur ”inte bra” men en rejäl smäll blev det, precis där jag blev itusågad och återhopsatt för snart fyra år sen!
Men guben överlever nog – som vanligt. Tur att det inte var i går som man åkte skidor 14 mil…
Asporangelavarna var vackra - som vanligt.
Hemkommen vände jag på den gamla (30+ år) entums uteliggarfurubrädan, i höstas med vedplätt på översidan (”brädplätt”!). Då trodde jag först att det bodde en skinnfamilj på undersidan, men det visade sig snart vara små och synnerligen resupinata tickor! Någon som tror sig veta vilka?
(Den sista bilden med gullfläckiga frk är dags- och timsfärsk.).
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.