0 468 visningar

11 svar

Hjälp till & rädda skogen!!

"JAS" Helsingborg

14 mar 2013 kl. 09:42

http://www.meint.se/me3/open/page.jsp?_function=init&versionid=172271

Tyvärr är det alldeles för få besökare här nu men några kan kanske hjälpa till :)

0

Hjälp till

Bo E

14 mar 2013 kl. 16:27

“your vote has been successfully submitted”

Bra så då ....

0

Hjälp till

Bo E

14 mar 2013 kl. 16:28

Lägg ut på Facebook oxå - där finns fler besökare så här års tror jag…

mvh

0

Hjälp till

Irene A

14 mar 2013 kl. 18:06

Usch, nu får man ju brottas med sitt samvete - att rösta på Iglekärr hellre än Gabon eller Madagaskar..?

0

Hjälp till

Lena Strömstad

14 mar 2013 kl. 19:37

Jag har röstat

0

Hjälp till

Birgitta D

15 mar 2013 kl. 08:57

Klart både från telefon och dator.

0

Hjälp till

"JAS" Helsingborg

15 mar 2013 kl. 22:58

Tja hela livet är en tvist mellan pest eller kolera, aftonbladet eller expressen, huvudsaken är ändå att man tar sig i kragen och gör en insatts ;)

0

Hjälp till

"JAS" Helsingborg

16 mar 2013 kl. 17:01

Är det någon som undrar varför? Se här i så fall!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/peterkadhammar/article16406512.ab

0

Hjälp till

Tony

19 mar 2013 kl. 17:52

just voted.

0

Hjälp till

Caspar

24 mar 2013 kl. 19:52

Hur kan man rösta på Iglekärr när alternativen är tropiska skogar med endemiska arter eller intakta kulturlandskap? Känns mest som någon sorts missriktad nationalism.

0

Hjälp till

"JAS" Helsingborg

24 mar 2013 kl. 22:47

Tja Casper, din fråga är lätta att besvara. Det finns bara ca 2% urskog kvar i Sverige och om innehållet i den inte är så viktigt och vem som nu har den kunskapen vet jag inte men jag tar inte risken att där finns något oerhört viktigt förutom alla träden, mossorna, svamparna, insekterna, däggdjuren, myxomyceterna och alla andra varelser som kan bli räddade. Som sagt så är valet lätt för mig och om du tycker att min ståndpunkt är missriktad nationalism så får det stå för dig.
Att jag sedan är med och försöker rädda andra områden/djur mm. på vår jord gör inte mitt val i detta ärendet svårare men inskränker man sitt “åtagande” till att bara gälla denna omröstning så kanske man hamnar i annat läge. Mitt måtto är “Rädda vad som räddas kan” även trädet utanför husknuten men det kanske blir för nationalistpatriotiskt egotrippat eller??

0

Hjälp till

"JAS" Helsingborg

31 mar 2013 kl. 19:39

Efter att ha tagit del av informationen i Jan A:s tråd http://svampguiden.com/forum_visa.asp?inr=232635&fnr=1&sok=&Start=0&Offset=50&3
Så känner jag att det inte alls är fel att rädda mer svensk skog. Men det gäller så klart att rädda så mycket skog det bara går :)

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone