Hej på er. Det märks att det är väntans tider. Händer inte så mycket här just nu. Hoppas ni då inte har något emot att jag petar in lite frågor till er då. Här ett frågetecken som jag läst om någonstans men tappat bort. Det ser ju faktiskt ut som trädet blöder. Fotades i Kvarnbolunds bäckravin i slutet på oktober förra året. Tror att det är hassel den sitter på men inte 100. Någon som vet?
Artbestämningshjälp
Förra våren, ålig i saminnelse, hittade jag klena, döda, röd”patinerade” hasselstammar i i trollhandshässlet och tog några bilder på plats och några hemtagna.
Tycker det är möjligt att du, precis som jag, hittat Patinellaria sanguinea, rödvedsskål. Mina bilder är inte bra, men jag skickar iaf med några, den första från fyndtillfället 17 april, den sista från 30 april. Skålarna är SMÅ!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.