Den andra hittade jag idag 30 mars på vår stora ek – den med en rödalg som Karin svarade något? på en gång i tiden. Idag tog jag den här visade bilden med en märklig ”organism” till vänster. Ser rätt konstig ut. Om det ljusnar i morrn (nu sover ljuset!) ska jag försöka återfinna den, men visar den iaf nu! Om någon vet så är jag tacksam för svar på båda!
Tack för förslaget Håkan, men det är inte den röda grönalgen Trentepohlia umbrina jag undrar över, utan den platta, vågade, blekare saken t.v.!
Såg den först inne på datorskärmen, men ser
just nuuu åtm den del av ekstammen den finns på. Ska ut i kylan och hämta tidningen och snabbkolla…
Nej! - Inte en chans att återfinna den med morgonögonen. Får kolla senare…
Tack för förslagen, Stefan och Skogsfrun! Ska försöka få någon att betitta småtickorna - den på 14 mm är i särklass störst!
Får väl i värsta fall försöka muta någon med en lokal med -20 mm stora tranbär i Ö.V. där jag med min då bara blivande hustru en gång i tiden (för c 48 år sen) plockade 16 liter såna på nägon dryg timme!
Kan oxå meddela att brädan (som det i höstas växte vedplätt på och uppvisar spår av ngn blånadssvamp) sedan en tid står på högkant på marken på nordsidan av valnötsbestådet ör ev utveckling!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.