Bara så ni förstår vår vår
så kommer några bilder från i går!
Vid 18.30 tiden traskade jag nån dryg km mot NW, genom lundar och beten.
Av naturliga skäl blev ljus en bristvara - däremot inte fynd. Så det måste allt bli minst ett återtåg i helgen.
Nu vill jag iaf visa att vi fortf har en del snö! Men först en riktig aspticka och sen dess grova hemasp i vårligt snölandskap.
Så solnedgången, bilden kl 19.53,–åt andra hållet, NW…
Höga flöden är det redan i bäck och å - och värre blir det. Dagsregn idag!
Javisst Lena! Och idag sken solen igen och jag kollade snösituationen på samma lokal. Den hade blivit något mera kritisk - som synes på bilden tagen kl. 10.45! Mellan bilderna har, om jag räknat rätt, förflutit 62 timmar och 52 minuter…
Men det finns ytterligare en hel del vatten kvar här - för uteserveringarna utmed Fyrisån i Uppsala!
Snart kan ni oxå sätta jordgubbar och ut och så lite i trädgården som jag gjort idag. Och så har jag fixat “biholkar” , något som alla trädgårdsinnehavare borde göra :)
http://www.naturochtradgard.se/naturtradgard_solitarbin.html
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.