Vad är det som är fel Pochahontas, att jag skriver smulor när det är smular, tycker du att jag skall skriva sprängticka när det inte går att se vad det är? I så fall vore jag en galning, tänk om det är något giftigt. Om du vill snacka sprängticka med mig så går det bra men har man sönder objektet på det viset går det ju inte att ge något svar. Skall man skörda den så skall man nog i vilket fall som helst ha trädets ägares tillstånd och OM man har det så kan man i lugn och ro skörda den på rätt sätt utan att slå sönder den och då kan man få ett vettigt svar. Att artbestämma smulor via ett foto är omöjligt. Om du tittar lite längre upp så ser du att jag har lagt ut en länk där det går att se bilder och att läsa en hel del om sprängticka/chaga.
Så till det som du anser vara
“en ironisk ton” Smulor med ett ? Är det ironisk? Knappast men Smulor med ett ! Är ironiskt.
“Det där” kan vara nästan “vad som helst”! Visa/beskriv hur svampen såg ut, växte etc.
Sprängtickan är gul/orange inuti, denna ser bara svart ut, vad man kan se…
Googla på “sprängticka, svampguiden, chaga” läs och lär!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.