Sticker till landet och där har jag ett gäng torkade sandisar, funderar på tillagningen av dom….vill gärna uppleva smaken av (murkla) :-) Nån som kan tipsa, smulas dom ner torkade i typ grädde eller blötlägger man dom ett tag innan tillagning? Tackar o niger på förhand!
Den vinner klart på att torkas helst i torkapparat på 45 grader eller med bordsfläkt utströdd på tidningar. Blir bra i sås efter blötläggning. Det är gott med lite selliri i såsen. Det behöver inte vara enbart grädde utan du kan blanda grädde med mjölk. Det är en rikedom vintertid.
Jag har ett recept här, om du är intresserad
Lycka till
http://web.telia.com/~u87752934/murklor.htm
Tack allihopa! Nu sticker jag till bergslagen, slänger in sakerna i stugan sen rätt in i buschen med katterna i släptåg! Åhh vad jag längtar….Blir det en skörd med godsaker så ska det rensas på altanen med lite whiskey och tända marshaller(he he). Sen ska det mumsas! Ha det gott.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.