Vilken överraskning jag fick idag! Gick en väg jag gått nästan varje dag i många år men aldrig sett några skålar alls. Förra året grävdes elledningar ner i marken, de fyllde på med grus och nu växer det massor av skålar där :)
Första serien bör väl vara vanlig brunskål, eller? Största var ca 5cm i diameter.
Brunskål?
Här kommer några orange skålar som jag får till mönjeskål, men är det inte lite tidigt för dom? Första 2 bilderna är på några pyttesmå där den största bara var ca 5mm och sista bilden var på en helt annan plats och där var de minsta ca 5mm. Är väl ändå samma art, eller?
Serie 2
Tack på förhand:)
Nu har jag varit tillbaka men antingen är min syn riktigt dålig eller så är det bara smuts på kanterna? Lägger upp 3 nya bilder, en så storleken syns i jämförelse med en tandpetare och 2 närbilder på kanterna varav en är tagen på en av de större skålarna.
Finns det ngt sätt att kunna lista ut vilken art det kan vara? Tänker på en eventuell rapport i artportalen.
Tack igen:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.