Hej!
Den här hade jag tänkt lägga ut och fråga om förra hösten men det blev aldrig av. Den växte tillsammans med frostvaxskivlingar. Platsen var ett litet gammalt grustag där det växte mest små tallar och ev. lövsly av björk, asp, sälg. Hattens diameter var om jag inte minns fel ca 2cm. Blir inte klok på den.Någon som har förslag eller vet?
Artbestämningshjälp vaxskivling
Du menar alltså att det är en avvikande form av Frostvaxskivling? Jag hade en liten tanke om att det kanske kunde vara så. Förekommer det då och då när det gäller frostvaxskivlingar? Storleken och formen var ju väldigt lik frostvaxskivlingarna men färgen är ju helt annorlunda. (Och ja det heter visst frostvaxing numer tror jag.) Tack för hjälpen:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.