Nu verkar det röra på sig runt om i landet. Själv har jag inte haft chans att gå ut i skogen men däremot händer det saker i träden också :) En stubbe i Lammhult är täckt av små läckra svavelskivlingar och svamparna på bilden såg jag förra veckan. Har mina aningar om vilka de är men inte ännu haft tid att kolla ordentligt. Det viktiga, nu börjar det sakta men säkert röra på sig :D
Det var förra veckan som vi fick en del regn men det tog bara ngn dag så var det lika torrt igen. Tog en liten sväng i skogen i måndags men finns inte mycket mer än bär att plocka och det försöker hunden hinna före med att äta upp :)
Nu till svampen på bilden. Min fundering var Silkesslidskivling och jag kan inte hitta ngt annat som liknar dessa. Vet inte om det fanns ngn slida och de växer allt för högt upp för att jag ska kunna kolla :(
Om jag har fel, vad kan det då vara? Storleken är svår att bedöma men minsta hatten var nog iaf 10cm i diameter och det finns väl inte så många i den storleken att välja på, eller?
Sen är jag ju fortfarande usel på våra träd men är det ask? Kan vara bra inför rapporten till AP :)
Tack på förhand :)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.