Förlåt, men jag bara måste!
Härom dagen när jag var ut och plockade lite tuvskivlingar och Goliatmusseroner upptäckte jag till min förfäran hur någon varit ute med 4-hjuls driven bil och kört runt på Sandstensåsarna och plockat Goliat.
Hur lat och girig kan man egentligen bli???
Det fanns inte en enda Goliat kvar på de ställen där det hade gått att komma fram med den bilen. Det borde ju ha funnits någon maskäten stackare som man lämnat kvar. Tydligen så duger dom också, för en del.
Nu fanns det dock lite Goliat kvar på de ställen som var för branta och eller på annat sätt oåtkomliga för en 4-hjuls driven bil. Så det får man väl vara tacksam för.
Det jag är mest upprörd över är dock inte att man plockat nästan all Goliat utan att man inte drar sig för att köra omkring på det sättet i en känslig miljö och förstöra livsbetingelser för många känsliga rödlistade arter som finns på dessa åsar.
Behövde få skriva av mig detta, tror och hoppas att alla på detta forum aldrig skulle göra något så dumt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.