Hejsan! Jag och min dotter tänkte ge oss ut i skogen och plocka lite kantareller men inte trattkantareller. Vi brukar plocka bär och behöver oftast inte gå så långt. Min dotter är bara 8 år så jag hade hoppats på ett bra ställe inte så långt att vandra för små fötter. Någon som har tips på något bra ställe? Tack!!
Mona, jag har full förståelse för din fråga men att förvänta sig att folk delar med sig av sina kantarellställen till okända personer är väl närmast att jämföra med att be någon lämna ut koder till sina kreditkort, internetbanker m.m.
Anyway, mitt tips är att du tar med din lilla dotter på huppegupptäktsfärd för att leta efter gula skatter i skogen. Sök i blandskog med inslag av björk och gran. Lycka till!
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.