Serie 2.
Idag var jag på ett helt nytt ställe för mig i mitten av Skåne, ytterst intressant plats och mycket svamp, mängder av soppas och då menar jag mängder. Platsen är lite kalkhaltig, örtrik bokskogsåravin vilken gör den intressant lite längre fram oxå. Hittade över 30 fjällsoppar och på ett område på ca. 20 kvm hittade jag 18 fruktkroppar i olika stadium :)
Vilka underbara bilder JAS! Fjällsopp skulle jag vilja hitta nån gång.Riktiga sötingar. Kremlorna kan väl vara Fagerkremla? Den matta ytan är väl ganska typisk för dem? Smakade du på dem? Milda men kärv blyertssmak ska de visst ha. Otroligt vackra är de i alla fall.Vill också tacka för alla vackra och intressanta bilder du lägger in här. Kollar alltid med stort intresse även om jag inte har så mycket att komma med när det gäller kunniga kommentarer.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.