OK, tror att jag ska börja bli lite tuffare att våga smaka själv lite mer! Åt och plockade, bara kantareller och taggisar i fjol. Har utökat mitt plockande, lärksoppp, smörsopp, kj, tegelsoppar, och alla trädsopparna! Men inte smakat. Plockar, rensar, steker och ger bort!
Brittis. Jag brukar inte blanda Kantareller med annan svamp dom har ju en speciell smak.Alla soppar är goda att blanda men själv tycker jag att kremlor som ju är fastare i köttet behöver lite mer tid att steka för att bli goda.
Men visst blandsvamp är jättegott
Man hittar kanske alltid så mycket och då får man ju blanda.
Smaken är ju som sagt olika.
Cajsa.
Jag gjorde en underbart god soppa igår. Mest kantarell, lite trattkantarell och några bleka taggsvampar fick samsas i den.
Jag brukar försöka att inte blanda i onödan - tycker mycket om de “rena” svampsmakerna, men ibland blandar ju även jag. Svampar som ha stark egen smak får då i möjligast mån sällskap av andra med lite neutralare smak. Skullle t ex inte blanda kantarell och blodriska…
Kära Brittis,
Att i dagens Sverige åka dit för mord är högst osannolikt. För att hamna i denna prekära situation krävs det att man erkänner oförbehållsamt, samt att dådet var planerat. En snubbe kan rikta en avsågad hagelbössa mot någons huvud och trycka av, han kommer undan med dråp om han säger att han inte visste att bössan var laddad. Skulle sen Leif Silbersky dyka upp som offentlig försvarare blir det nog högst “grov misshandel i nödvärn” Så Brittis, du kan lugnt testa dina svampar på vänner och bekanta.
Med vänlig häsning,
p.s. du har väl humor ?
Orolig. d.s.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.