Jag tycker kremlor är så himla svåra. Har bestämt mig för att lära mig dem lite bättre i år. Jag har läst och läst och jämfört och nu tror jag att detta är en mandelkremla.
Hattfärgen stämmer bäst med verkligheten på den första bilden (ovanifrån). Köttet är oföränderligt vitt, även under hatthuden. Tycker inte att den smakar just någonting, men med lite fantasi kan det väl dra åt mandelhållet, men det hade jag nog inte sagt spontant. :-)
Mandelkremla?
Aldrig sett någon goliat. Var inte där jag brukar plocka utan ute med en liten, och gammal, hund, uppe vid Stordammen. Så jag gick inga sträckor. Hittade ändå några fina sandsoppar och ett par fårtickor förutom the mystery kremla, så svampen verkar komma där nu. Var ett par veckor sedan jag var ute och kollade sist och då far det helt tomt.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.