0 354 visningar

17 svar

Rösta!

Ragnar

16 sep 2006 kl. 09:25

Rösta för våra underbara vilda djur i skogen! Lägg din röst på Rött! Alliansen vill skjuta av ÄNNU mer djur än vad som skjuts idag. Folk skall även få ta egna initiativ och få skjuta av rovdjur som de anser kan hota deras tamdjur.
De vill alltså ha fler skjutglada halvblinda mördarmaskiner i skogarna.

0

Lotta

16 sep 2006 kl. 09:26

Var bor du Ragnar?

0

Brittis

16 sep 2006 kl. 16:37

Kunde man inte få slippa valet ens här :o(

0

Ola

16 sep 2006 kl. 16:39

Instämmer med Brittis, det här är väll ändå inte ett politiskt forum!!!!

0

Tack

Skogis

16 sep 2006 kl. 17:12

för att vi slipper valpropaganda här inne!!

0

Tack

anita öhr

16 sep 2006 kl. 17:49

Låt djuren få leva på svamp dom också

0

anita öhr

16 sep 2006 kl. 18:01

tack ragnar jag håller med

0

Vem jagar vem?

Annika Eriksson

16 sep 2006 kl. 18:09

Något att fundera på...i onsdags här i Ljusdals kommun så attackerade en jakthund av rasen jämthund, och dödade nio höns, en tupp, en kattunge och ett lamm. Gårdsägaren försökte stoppa hundens framfart men han och hans 2-årige son blev då själva attackerad av hunden. För att freda sig tog gårdsägaren ett yxskaft och slog till jakthunden så den avled. Senare under dagen anlände jägaren som minst sagt blev förbannad. Gårdsägaren å sin sida har nu gjort en polisanmälan. Å andra sidan har i skrivande stund ingen anmälan ännu gjorts mot gårdslägaren…enligt lagen får en lös hund dödas i nödvärn.

0

Vem jagar vem?

Affe

16 sep 2006 kl. 23:03

Kan bara säga att jag hade handlat precis likadant om jag råkat ut för den, dessutom så hade hundägaren också fått sig en omgång.
Blir så förbannad när jag hör om sånt….

0

Snuvad och förbannad

Annika Eriksson

16 sep 2006 kl. 23:15

Affe - har ytterligare en grej härifrån. Förra veckan så satt två jägare på pass i trakterna kring Ramsjö. De ser en älgko med kalv komma rusande i full galopp 1oo meter framåt, men höjer inte gevärskolvarna pga att de inte skjuter ko med kalv pga återväxten till nästa års tilldelning. Döm om förvåning när de upptäcker att anledningen till att de hade bråttom var den varg som var hack i häl. Precis mitt framför ögonen på jägarna hinner vargen ifatt kalven, kastar sig mot halsen och kalven dör. Snuvad på nästa års tilldelning och förbannade på att de inte är tillåtet att skjuta varg. I tidningsartikeln angav de att årets jakt nu var slut för deras del, de törs inte ha hundarna lösa i skogen längre.

0

Snuvad och förbannad

Kalle

16 sep 2006 kl. 23:23

Jag tror du ljuger så hästarna skenar Annika.
Den tidningsartikeln skulle jag vilja. Vilken tidning stod det i.

0

Nöjd så Kalle?

Annika Eriksson

16 sep 2006 kl. 23:47

Nog går det “vilt” till här i Hälsingland mellan varven och vi har hästar som skenar här också men ingen lögn - se bifogade bilder, Ljusdals Posten från i torsdags respektive idag lördag. Åker till Italien i morgon men när jag kommer hem på fredag så kan jag skicka bägge till dig om du lämnar din adress.

0

Nöjd så Kalle?

hanzzon

17 sep 2006 kl. 00:56

0

Nästa gång

Kvinnlig jägare med egen jakthund o mark

17 sep 2006 kl. 17:39

ni kör på ett rådjur/älg/vildsvin som kräver avlivning. Stryp den själva istf att gå till jakträttsinnehavaren för han/hon är ju en vansinnig jägare…
Jävla stabor som inget begriper..

0

Rösta rätt!

Svampnörden

17 sep 2006 kl. 19:59

Tror inte det blir någon större förändring vare sig man röstar rött eller blått. Men en sak är säkert och det är att Sverige är på väg utför och det händer under rött styre! De haft sin chans och nu är det fan på plats med lite förnyelse.

0

Nästa gång

Ragnar

17 sep 2006 kl. 20:51

Kvinnlig Jägare!
Vem är stadsbo? Inte jag iaf.
Jag bor på landet och har egna tamdjur.
Jag tar hellre livet av djuret själv vid viltolycka än att ringa er!
Jag tycker att det är polisens sak att göra eftersök!

0

Eftersök

Stella

18 sep 2006 kl. 14:51

Ragnar, hur tror du att polisen gör sina eftersök på skadat vilt? Genom att ringa jägare med tränade hundar och lokalkännedom!

Sen tycker jag att det är lite fånigt att föra den här diskussionen här. Svampälskare finns av alla sorter och det är ju till syvende och sist naturintresset som förenar oss!

0

Nöjd så Kalle?

kobran

18 sep 2006 kl. 15:01

Nu är valet över och vi konaterar ny statsminister inför höstens älgjakt!

Ska han månne ut med kungen och husera i skogarna?

Röda eller blå jägare kan nog kvitta, de tar väl på sig grön hatt allihop!

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone