0 488 visningar

4 svar

Olika svampar

Fredrik H

5 sep 2013 kl. 00:01

Hej jag har varit ute i en skog och letat lite efter svampar, jag hittade endel olika sorter jag är nybörjare när det gäller svampar men jag har lärt mig några redan, Här kommer några bilder på olika svampar den första tror jag är gallsopp men är inte säker, den andra ser ut att vara nån slags kremla och den tredje är iallafall en stor karljohan jag hittade.

0

Fredrik H

5 sep 2013 kl. 00:49

ser nu att den första svampen inte är en gallsopp den har ju tofsar och är en av strävsopparna antagligen en tegelsopp.

0

Mikael R

5 sep 2013 kl. 03:34

Skulle säga att 1:an är tegelsopp och 2:an är tegelkremla.

0

murmrik

5 sep 2013 kl. 08:31

Tror bilderna som hör till är här.
http://svampguiden.com/forum/visa/236134

Ser inte ut som en Karl Johan, tycker jag.

0

Irene A

5 sep 2013 kl. 08:44

Skulle också gissa på tegelsopp, tegelkremla och karljohan.

Den första är eventuellt tallsopp med såpass mycket överhängande hatthud.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone