Med en hustru på vift var det bara att ge sig ut och bita i de söta äpplena, så hunden och jag begav oss till Karljohansbacken med omnejd. (Inte heller det namnet finns på kartan ;) Första fotostoppet gjorde vi vid den gullticketallstubbe jag följt några år och som snart tjänat ut. En lustigt skapt klibbticka fanns på en granstubbe och en betydligt äldre och mera normal skymtar i högra, nedre bakgrunden.
Men jag skulle ha ihop lite lunchmat och sån fanns det gott om på fuktiga traktorstigar (en miniatyrtraktor blir det bara stigar av), i form av mandelkremlor i varierande kulörer, först några unga, normala, sen några bleknade gamlingar.
Eftersom det tidigare orerats lite om mandelkremlor här på Svampguiden, så vill jag pepåka att de äldres/gamlas fötter nästan alltid är porösa - nästan ihåliga.
I går bar bilen oss till en annan standardlokal. När beståndet, till största delen på åkrar som begranades för 50-60+ år sen, nyligen gallrades så plockades den här gamla ladan fram ur mörkret och fick synbarligen nytt tak. Strax intill i skogen finns ännu ett kulturminnesmärke från ngt äldre tider.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.