De här svamparna fanss i blåbärs, lingonskog med djup mossa. Ser ut som champinjoner, men jag tycker att de har alldeles för smal lång fot. Ringen är nästan borta och väldigt svart på ovansidan, kanske färg från skivorna. Köttet ändrar inte färg vid beröring, luktar inte speciellt mycket och smakar inte heller så mycket. Kan det vara en variant av skogschampinjon fast det inte finns några fjäll ? Tacksam för svar.
Tack för svar.Jag förminskade bilderna lite för mycket, originalbilderna laddades inte upp,men det kan nog stämma med stor kragskivling. Glömde skriva att skivorna inte var urnupna utan svagt nedlöpande. Stämmer det med kragskivling? storleken på hattarna var ca 10cm breda på de stora exemplaren, jag har ialla fall slängt dem nu.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.