Idag var jag ute efter 2 dagars regnande i skogen jag blev jätte förvånad över den första svampen jag hittade, den var alldeles grönaktig och såg jätteskum ut! såg bara 2 stycken exemplar av denna konstiga svamp som växte i mossan någon som vet vad detta kan vara?.såg även denna röda kremla någon som vet vilken sort det är?.Jag hittade också dessa 2 fina björksoppar.Hittade även lite kantareller.
Ja den gröna svampen verkar vara Ärggrön Kragskivling den växte som sagt i mossa men ochså brevid en murken tall som låg ner i marken och de står här i min svampbok att den växer vid murken ved i tall och lövskogar. tack för svaren det är roligt att kunna en ny svampart även om den inte går att äta.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.