0 2183 visningar

7 svar

Grimmstaskogen

Emanuel

23 sep 2013 kl. 09:53

Hej,
Jag heter Emanuel 27 år och bor i hässelby strand, oftast tar jag promenader i Grimmstaskogen, letar efter sällskap för att plocka svamp/visa mig de som är ätbara.

0

Emanuel

24 sep 2013 kl. 16:19

Ingen från Stockholms västerort som plockar svampar då???

0

Jan A, Uppsala

24 sep 2013 kl. 21:21

Plockade ofta svamp i Grimstaskogen för sisådär 42-39 år sen (då vi flyttade).  Minns att det fanns fina kremlor och soppar där då - vid nån badplats tror jag ...

0

Boman

25 sep 2013 kl. 10:57

Vet flera som plockar där! Du kanske springer på dem i skogen

0

Emanuel

25 sep 2013 kl. 12:20

Mmm, jag är nybörjare….så jag behöver nån som kan visa mig lite gran, var där i lördags…inte en enda själ som plockade fast vädret var så himla fint.

0

Birgitta D

26 sep 2013 kl. 10:07

Veriges mykologiska förening hittade en del v 38 på Drottningholm och på Ekerö. I Grimsta vet jag inte där är det ju så mycket folk jämt med friluftsfrämjandete aktiviteter.
Har en dotter med familj i Vällingby, Nu är säsongen slut och kommr jag upp nästa höst, kanske vi ses.

0

Elisabet Appelgren

26 sep 2013 kl. 10:27

Tyvärr rör jag mig inte i dina trakter och i mina har det varit ganska dåligt med det mesta. Om vi har tur och trattkantarellsäsongen kommer igång får du gärna komma till Nyköping och följa med.

0

Emanuel.

26 sep 2013 kl. 13:49

Tack för inbjudan, hörde att det finns massor svampar i Ekerö..finns fortfarande svampar i grimsta men jag är lite rädd för att prova äta dem..
kanske nästa år då...
:D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone