0 2183 visningar

7 svar

Grimmstaskogen

Emanuel

23 sep 2013 kl. 09:53

Hej,
Jag heter Emanuel 27 år och bor i hässelby strand, oftast tar jag promenader i Grimmstaskogen, letar efter sällskap för att plocka svamp/visa mig de som är ätbara.

0

Emanuel

24 sep 2013 kl. 16:19

Ingen från Stockholms västerort som plockar svampar då???

0

Jan A, Uppsala

24 sep 2013 kl. 21:21

Plockade ofta svamp i Grimstaskogen för sisådär 42-39 år sen (då vi flyttade).  Minns att det fanns fina kremlor och soppar där då - vid nån badplats tror jag ...

0

Boman

25 sep 2013 kl. 10:57

Vet flera som plockar där! Du kanske springer på dem i skogen

0

Emanuel

25 sep 2013 kl. 12:20

Mmm, jag är nybörjare….så jag behöver nån som kan visa mig lite gran, var där i lördags…inte en enda själ som plockade fast vädret var så himla fint.

0

Birgitta D

26 sep 2013 kl. 10:07

Veriges mykologiska förening hittade en del v 38 på Drottningholm och på Ekerö. I Grimsta vet jag inte där är det ju så mycket folk jämt med friluftsfrämjandete aktiviteter.
Har en dotter med familj i Vällingby, Nu är säsongen slut och kommr jag upp nästa höst, kanske vi ses.

0

Elisabet Appelgren

26 sep 2013 kl. 10:27

Tyvärr rör jag mig inte i dina trakter och i mina har det varit ganska dåligt med det mesta. Om vi har tur och trattkantarellsäsongen kommer igång får du gärna komma till Nyköping och följa med.

0

Emanuel.

26 sep 2013 kl. 13:49

Tack för inbjudan, hörde att det finns massor svampar i Ekerö..finns fortfarande svampar i grimsta men jag är lite rädd för att prova äta dem..
kanske nästa år då...
:D

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.