0 454 visningar

14 svar

Sotvaxskivling ?????

Lena B

16 sep 2006 kl. 18:42

Detta måste väl vara en sotvaxskivling. I så fall åker jag tillbaka och hämtar dom imorgon, det fanns jättemånga !

0

Tanja V

16 sep 2006 kl. 18:45

Ja! Det är en av mina favoritsvampar och nu har de börjat komma här också! Tyvärr är larverna också väldigt förtjusta i dem :-(

0

Annika Eriksson

16 sep 2006 kl. 18:46

Jepp!

0

Lena B

16 sep 2006 kl. 18:47

Oh ! då måste jag skynda mig att hämta dem. de jag tog var helt larvfria så jag hoppas jag hinner före larverna imorgon.

0

Lena B

16 sep 2006 kl. 18:49

Finns det någon förväxlings-svamp ?

0

Annika Eriksson

16 sep 2006 kl. 18:57

Streckvaxskivling men den går aldrig åt brunt i hatten, den har grå-gråsvart hatt, skivor är från början vita men blir sedan grå blå-grå. Den grå foten är mörkast upptill och det grå går även upp en bit på skiveggen, syns bäst om man vänder svampen upp och ned…

0

gula

16 sep 2006 kl. 21:39

Snygg färg på nagellacket…!!!

0

Lena B

16 sep 2006 kl. 22:49

Kan man få en artbeskrivning på det ???

0

Lena B

16 sep 2006 kl. 22:54

Nagellacket alltså !!!

0

Vilken kamera har du?

Eva

17 sep 2006 kl. 08:47

Jag skulle önska en artbeskrivning av din kamera.
- Du tar så klara och fina bilder och jag funderar på att köpa en ny kamera som lämpar sig för fotografering av just svampar.

0

Vilken kamera har du?

Lena B

17 sep 2006 kl. 08:59

Den heter Canon Power Shot S3 IS.Har nyss köpt den och är jättenöjd med den. Den är så nära en systemkamera man kan komma. Den har massor av specialinställningar som tex super-närbild och stabilisator som gör att bilderna inte blir suddiga även om du inte håller den precis stilla. Den är ju ganska klumpig att bära med sig i skogen men det går bra att ha den i min lilla ryggsäck. Har också en liten kamera som heter Fuji FinePix A 345 som är behändig att bära med sig men det blir ofta suddigt när man tar med närbildsinställningen. Men tar man bara riktigt många så blir det alltid någon bra.
Jag älskar att fotografera och tar massor av bilder så därför ville jag ha en lite mer avancerad kamera. Se gärna mer på min hemsida.
http://hem.passagen.se/lenasblommor
jag har inte lagt in så många bilder ännu med den nya kameran men det kommer.

0

Vilken kamera har du?

Eva

17 sep 2006 kl. 09:11

Tack ¨för informationen om kameran, och för länken till din hemsida där fanns det mycket fint att titta på.
Verkligen trevligt att botanisera runt bland alla fina bilder.

0

Vilken kamera har du?

Lena B

17 sep 2006 kl. 09:14

Här är ett par bilder jag tagit med super-närbilds inställning.

Visst är svampar vackra ?

0

Vilken kamera har du?

Nina A

17 sep 2006 kl. 11:18

Jättefin hemsida!!säljer du något av dina sten-målningar?(ja lite off topic men dom var ju urläckra!spec katterna)

0

Vilken kamera har du?

Eva

17 sep 2006 kl. 11:30

Kanonfina bilder tagna med super-närbilds inställning - måste köpa den kameran. En annan bra detalj är den vridbara displayen, toppenbra då man vill fotografera nära marken.

Svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan

OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.
Du är inte inloggad, men kan svara på inlägget ovan genom att fylla i formuläret nedan ändå genom att fylla i formuläret nedan. Är du regelbunden besökare på svampguiden kan du skapa ett konto för att slippa fylla i namn och säkerhetsfrågor varje gång du postar ett nytt inlägg. Välkommen att logga in eller skapa nytt konto. Det är gratis!
Välj bild…
Ladda hem Svampguiden till din telefon!
Available in Google Play
Rekommenderat Svampguiden rekommenderar Kaffe.se för dig som vill ha riktigt gott kaffe med dig ut i svampskogen
Ny Version! Svampguiden+ är en ny och uppdaterad app för iPhone och iPad som nu äntligen också finns tillgänglig för dig som har Android!
Svamptork finns att köpa på svamp.se
Identifiera arter med hjälp av kameran i din iPhone