Hej!
Hittade ca 20 liter rödgul trumpetsvamp idag. Här är mitt dilemma - jag har ingen svamptork. Kan jag skiva dem smått och sprida ut dem på tidningspapper i vardagsrummet för tork? Tar det väldigt lång tid?
Tacksam för tips!
Om du bor i hus o har myggfönster så kan du lägga det mellan 2 stolar och lägga ut svampen så torkar de fort. Det är för att det kommer luft både nedifrån och uppifrån. Har du inte ett myggfönster så kan du spänna upp ett lakan eller en gardin o gärna så tunt tyg som möjligt. Spänn upp mellan 2 stolar o bred ut svampen. Lycka till!
Har du en torkställning för tvätt, en fläkt och ett gammalt lakan?
Så här gjorde jag förra året när det var så mycket. Bordsfläkt på golvet en bit ifrån riktad snett uppåt. Förtorakde så här och sluttorkade i apparaten, men det går att torka klart så här ockå. Går mycket snabbare än på tidningar = bättre.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.