Nej, den gjorde faktiskt inte det. Och det är därför jag är/var tveksam till gult porskinn, även om det var det första jag tänkte på(och därför fotade den). Den växte på en halvmurken trädstam på ett hygge, nära en mosse norr om Linköping.
Tycker ändock att den påminner om gult porskinn, dock har jag aldrig sett denna (förrän möjligtvis nu då).
Jo, jag skrev fel - menade naturligtvis L. trachyspora. Växtmiljön är fel, så det är som Hans von E säger troligen spindelgröppa. Det finns en annan art - men den brukar ha en liten utskjutande hatt - gullgröppa - som växer på tall. Spindelgröppan växer på mer murken ved och har ofta vitt mycel kring fruktkroppen som på bilden, så det är säkert den.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.