Jag önskar köpa trattkantareller, och trumpetsvamp. Gärna i stora mängder. Bra betalt om svampen är noggrant rensad, annars inte intressant. Om du inte vill diskutera affärer via forumet är du välkommen att maila mig:
christer.z@telia.com
Kolla med de stora uppköparna i Värmland och Dalsland så får ni se vad de betalar. Jag lurar ingen, självklart är det valfritt om man vill sälja eller inte sälja.
Det är bara att gratulera dem som får bättre betalt, marknaden är fri.
En annan sak är att ingen verkar förstå att man kan förhandla sig fram till ett pris där alla är nöjda men i vårt land är det tabu verkar det som.
Tack i alla fall för reaktionerna och lycka till med försäljningen ni som får något över. Att tjäna pengar på svamp är inte fulare än att tjäna pengar på att sälja glass, korv, fisk eller smör. Eller?
Jag måste än en gång betona att jag tycker att det är märkligt att INGEN ens kontaktar mig för att förhandla om priset. Vem vet, kanske hade vi hamnat på 95-100:-/kg om avståndet hade varit överkomligt och vi hade kunnat diskutera mängd, kvalitet m.m.
Det verkar som att ingen som har följt den här tråden har en aning om att det handlar om att sälja in sin vara och övertyga köparen om varför han ska handla just av dig. Som sagt, mycket märkliga reaktioner.
Kontakta mig den som vågar och vill. Kanske kan vi göra en riktigt bra affär. :-)
Nillan, vi har inte gjort affär än. Om det blir något så är det pallvis med ett professionellt upplägg och de priser som kan komma fråga kan inte tas ur sitt sammanhang och redovisas här eftersom det tyvärr finns för många som trots att de har långt ifrån en klar bild om hur det fungerar skulle ha radikala åsikter. I förlängningen skulle det kunna bidra till att sprida en “vrång” världsbild. :-)
Generellt kan jag nämna att priset blir högre från företag till företag än från privatperson till företag. Anledningen är att det inte går att få ordning på pallvisa leveranser utan att det kostar i form av löner, skatter, lokalhyror och energi. Sedan är det naturligtvis en förutsättning att efterkommande led i handeln finner ett värde i mellanhandens roll och är beredda att betala merkostnaden.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.