Hur kan det krylla av Narr kantareller helt plötsligt,,? Har väl aldrig varit med om att dom växer i såna mängder på alla mina kantarell ställen , den är större än vanligt och vissa har till o med lurat en luttrad plockare som jag! Och till råga på allt är det det enda svamp som verkar trivas just nu , allafall i Norrtälje just nu. Nån mer som reagerat över detta??
japp, likadant i växjötrakten. Mängder av falska kantareller som dessutom är mer kantarelllika än vad de brukar. Många har både tjockare fot och veckad hatt, i vanliga fall brukar jag uppfatta de som ganska spinkiga och mer utpräglat “falska” i färgen samt betydligt segare. Däremot knappt några trattisar, ens på de ställen där man vanliga år skulle kunna plocka x antal kassar av de.
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.