En kontroversiell ponny i en beteshage blev skjuten här härom året, av en jägare.
Den hade vitt täcke på sig.
Så klä er i neonorange om ni ger er ut, och försök låta bli att gnägga.
Här i Skåne har tydl många jaktlag bestämt sig för att inte börja jaga älg förrän 25/10, pga pågående brunst (hos älgarna dvs.)
smet från jobbet (jobbar igen det såklart, med råge som vanligt)....åkte ut en runda idag till ett ställe där jag vet att det finns smörsopp och läcker riska, tji fick jag…. det stod 8 bilar huller om buller där man kan köra in, det var dimmigt som en tok…. vågade mig absolut inte ut där…fick snällt köra därifrån igen och stanna till vid en annan grusväg. Kallt, höst som bara den och inte en vettig svamp, ingen bra tur det inte…Så, nu avvaktar jag ett par tre veckor tills de skjutit sig trötta och sedan blir det trattjakt istället.
Vad tycks?
http://www.youtube.com/watch?v=FA1pMiP_ifk
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.