Nu är jag tillbaka med nya roligheter för skogarna här hemma. Serie 1 och 2 är på vad jag misstänker är Pulverticka. Båda serierna är tagna på granstubbar men på två helt olika ställen.
Tyvärr var jag skakig på handen idag så bilderna kunde varit bättre men hoppas ni ändå kan se ifall jag har rätt eller fel :)
Tack på förhand :)
Serie 1
Pulverticka?
Tack Anitha.
Jag är osäker på om det är kantöra då de inte ser ut som de jag hittat förut. Såg att jag glömt skriva att det växte på en boklåga.
Fanns även sälg i närheten och på den växte det kantöron med det utseende jag sett tidigare. Har tidigare inte heller sett dom så rödbruna utan de brukar vara betydligt blekare i färgen.
Ska återvända i veckan och jämföra ordentligt med de som växte på sälgen istället, antagligen har du rätt då jag själv så ofta har fel ;)
Tack igen:)
OBS! Formuläret nedan är till för att svara på frågan i tråden ovan. Håll dig till ämnet och den ursprungliga frågan när du skriver ett svar. SKAPA ETT NYTT INLÄGG om du istället vill ställa en ny fråga eller starta diskussion i ett annat ämne. Olämpliga inlägg som inte följer forumreglerna kan komma att raderas.